reklama

Grobian v obleku a galantný robotník

Ľudské charaktery si zaraďujeme podľa viacerých faktorov. Správania, veku, čŕt tváre, povolania výzoru či dojmu akým na nás pôsobia na prvý pohľad. Úprimné si odpovedzte na otázku: Nestalo sa vám už, že ste si človeka zaradili do kolónky „grobian" iba na základe toho, čo mal práve na sebe?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tento zlozvyk je akosi zakódovaný na všeobecnej frekvencii ľudského myslenia. Podľa informácií na tejto myšlienkovej vlne by mal muž v obleku znázorňovať skutočnú profesionalitu, stelesnenú učenosť a spôsoby na úrovni, zatiaľ čo muž v zamazaných montérkach s prachom vo vlasoch je dokonalým príkladom nespôsobilého jedinca, ktorý najskôr nemá ani maturitu, celú výplatu prepije a na viac ako na stavanie domov sa nezmôže.

 Ja som mala to šťastie, že mi život vyvrátil oba tieto „fakty" v jeden deň. Poznáte to obyčajné ráno pracovného dňa, kedy číslo symbolizujúce tých, ktorí nestíhajú presahuje polovicu ľudstva a keď konečne dorazíme do cieľa, nepamätáme si jedinú tvár, ktorá sa mihla okolo nás. Rozumiem tomu, že v takéto ráno neskorý príchod závisí od sekúnd a preto sa ich ľudia snažia získať čo najviac dopomáhajúc si behom alebo rôznymi skratkami ale nerozumiem tomu prečo by skratka mala viesť cez ľudí stojacich na zastávke pokojne čakajúc na svoj spoj, nikomu neubližujúc ani úmyselne nebrániac v ceste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Mňa doslovne zramoval mladý pán v obleku so sympatickou tvárou a aktovkou, ktorá len potvrdzovala, že bude najskôr váženým človekom. Občas sa dvaja ľudia nechtiac zrazia a tak mu nevyčítam, že sa chcel čo najrýchlejšie dostať z bodu A do bodu B. Ale to, že si svoj stres vybil tými najvyberanejšími nadávkami najskôr na mne a potom na ďalších nevinných ľuďoch, ktorí nevedome stáli v jeho skratkovej dráhe ma presvedčilo, že aj muž v obleku môže byť občas grobianom.

Celkom opačnú skutočnosť som si mohla vychutnať na obed toho istého dňa, keď už sa ranný stres skončil a nejaká náhoda zaviedla moje kroky do Dómu, pred ktorým zhodou okolností malo obedovú prestávku pár robotníkov podieľajúcich sa na jeho rekonštrukcii. Keď ma už od dvier Dómu delilo len pár krokov, jeden z robotníkov, celkom slušne zaprášený, neoholený a nie práve najsympatickejší, ma predbehol a galantne mi otvoril dvere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dve prekvapenia za jeden deň. Netvrdím, že všetci muži v oblekoch či robotníci sú taký, akých som v ten deň stretla ja, ale občas sa pritrafí, že narazíte na výnimku, ktorá potvrdzuje pravidlo.

Terézia Nemčáková

Terézia Nemčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Život je príliš dôležitá vec, aby sa o ňom hovorilo vážne... (Oscar Wilde) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu